Waarom versturen zij nieuwsbrieven?

Toen wij 5 jaar geleden met De Goede Nieuwsbrief begonnen konden wij ons niet voorstellen wat het belang van een goede nieuwsbrief voor een organisatie kan betekenen. Een stapel visitekaartjes en een telefoon brachten ons op het idee om professionele, on-line communicatie te gaan verzorgen voor het MKB en non-profit organisaties. Iedereen bellen was en is geen optie, social media is prima, maar wie bereik je eigenlijk en wat is de conversie? Het begint allemaal met het hebben of maken van een goede e-mailadres lijst. Dat lijkt een open deur maar is voor veel organisaties nog steeds een uitdaging. Is dit goed geregeld dan komt de opmaak, inhoud en het verzendproces om de hoek kijken. Zelf doen of uitbesteden? Wat kost het? Wat heb ik en vooral mijn relaties er aan? Heb je dat allemaal voor elkaar dan kan je aan de slag. Inmiddels zijn wij 2000 nieuwsbrieven verder en willen we graag delen waarover wij voor onze relaties communiceren in hun nieuwsbrief en waarom zij kiezen voor e-mail marketing voor hun organisatie.

Enkele voorbeelden van de afgelopen week:

  • Bakker Van Vessem: bereikt zijn relaties iedere 2 weken met informatie over acties, recepten, evenementen en vraagt in een poll naar hun mening
  • Bakker Paul Schalke, deelt de aanbiedingen in zijn webshop, informeert over de naderende kerstdagen en vraagt zijn klanten naar de favoriete afhaallocatie voor de kerstinkopen
  • Ariadne Consultancy informeert haar relaties over een nieuwe cursus in januari
  • Prefix Media heeft een leuk signing concept en deelt dat met zijn relaties
  • Restaurant de Prins deelt video beelden van de laatste wijn pubquiz en vraagt deelnemers mee te denken over een volgend evenement
  • Smart Fit stuurt de nieuwe voorwaarden voor 2018 naar het hele klantenbestand
  • Hotel de Oorsprong informeert over het kerst menu en een gecombineerd toneelvoorstelling /verblijf arrangement
  • Family Sports triggert zijn leden om mee te doen aan de nieuwe fitness challenge
  • Let’s cook together heeft een nieuwe ouder-kind workshop en stuurt een gerichte uitnodiging.
  • Inloophuis Carma is genomineerd voor een landelijke vrijwillgersprijs en vraagt haar volgers te stemmen.
  • Bakker Bas zet de kerstbestellijst online en verstuurt deze naar zijn klanten

Er zijn en blijven dus veel redenen om een goede nieuwsbrief te versturen. Alleen op deze wijze bereik je gericht een groot gedeelte van je doelgroep.

Wat vind jij: Blijven we nieuwsbrieven versturen?

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *