Gefeliciteerd met je verjaardag …….. ( en dan?)

En dan ben je jarig en kom je je bed uit, (of je gaat er te laat in) . De eerste felicitaties komen binnen. Whatsapp, E-mail, Facebook, LinkedIn. Op je mobiel, desktop tablet, er is geen ‘ontkomen’ aan.

Hé, dat is leuk, die heb ik een tijd niet gesproken. Denkt die relatie ook aan mij? Wat een mooie afbeelding, daar is over gedacht? Alleen gefeliciteerd? Allemaal welgemeend en zeker ingegeven door de reminder die we allemaal krijgen als we actief zijn op de social media. Makkelijk en een aanzet tot.

Zo kan je nooit een verjaardag ‘vergeten’ en versterken wij onze band en zichtbaarheid en dat is leuk voor de social media eigenaren, want we zijn weer even op hun ‘marktplaats’ en daar gaat het natuurlijk om.

Dan moet je wel je tijdlijn openstellen ( Facebook) en natuurlijk ook antwoorden. En daar zit de uitdaging in. Persoonlijk gaat bijna niet meer en dat is eigenlijk jammer want iedereen neemt wel persoonlijk de moeite om je te feliciteren. Een berichtje in de trend van: ‘Bedankt voor alle felicitaties voor mijn verjaardag…. , het waren er teveel om te reageren dan maar? Ook niet zo erg leuk en origineel. Bellen dan maar? Kom daar eens op bij de jonge generatie. ‘Kan dat ook met een mobiel?”

En hoe snel moet je reageren? Waarom reageer je niet op mijn app, die ik een halfuur geleden heb gestuurd?  Heb je je mobiel vergeten? Raar dat er nog niet sop Facebook en Linked in staat. “Ik heb hem toch gefeliciteerd?”

Nu is het mijn vak als marketeer om er over na te denken dus maar even wat tips!

  1. Krijg je een what’s app, reageer dan direct of vermijd zo veel als mogelijk dit medium ( lastig, maar probeer het eens. Scheelt je een hoop tijd)
  2. Plaats een welgemeend bedankje op Facebook. Besteed daar wel even tijd aan. Een beetje creativiteit is gewenst. ( Valt ook meer op). Het zijn tenslotte je vrienden toch.
  3. Berichten via LinkedIn kan je het best persoonlijk beantwoorden. Laat de creativiteit maar achterwege en bedenk waarom je ook al weer een link hebt.

Voor persoonlijke e-mail is het wat lastiger. Die hebben meestal een zakelijk karakter met daarin een aanbieding of coupon. Persoonlijk vind ik dat deze optie nog veel te weinig wordt ingezet door bedrijven. Mits goed ingezet kan dat een prima marketing tool zijn. Maar goed, dan zijn zaken en die bespreek je niet op je verjaardag.

Iedereen bedankt voor de felicitaties en telefoontjes afgelopen donderdag. Ik ga met veel plezier weer een nieuw jaar in en uiteraard vergeet ik ook  jullie verjaardagen niet ( dankzij de reminders?)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *