Een treffend voorbeeld van een goede nieuwsbrief!

Professionele e-mailmarketing

Kemeling Kunststoffen is een onafhankelijke producent van betrouwbare kunststof tanks, bakken, putten, kisten en kasten voor bedrijven. De Naaldwijkse onderneming maakt met vaste regelmaat gebruik van nieuwsbrieven om klanten en relaties te informeren. Sinds vijf jaar verzorgt De Goede Nieuwsbrief de e-mailmarketing van Kemeling.

Optimaal gebruik
De ene keer is het een nieuw product, een volgende keer de aankondiging van een open dag en weer een andere keer een kennismaking met een nieuwe medewerker: Kemeling maakt optimaal gebruik van de mogelijkheden die e-mailmarketing biedt. Opmerkelijk: het aantal lezers én het aantal ontvangers dat doorklikt naar een onderwerp, ligt bij Kemeling steeds (ver) boven het gemiddelde. Wat is het geheim?

Doordachte inhoud
De marketingafdeling bereidt iedere nieuwsbrief zorgvuldig voor en denkt goed na over inhoud en tijdstip van verzenden. Dat zie je bijvoorbeeld terug in de uitgave van begin januari, met als hoofdthema de voorgenomen verhuizing. Met een duidelijke onderwerp regel is de interesse van de ontvanger meteen gewekt en dat is te zien aan het hoge openingspercentage. Heb je het bericht geopend, dan zie je direct een foto van de nieuwe locatie én je kunt een informatieve animatie bekijken. You cant’t be what you can’t see. Deze sfeerimpressie is inmiddels al vele malen bekeken: videomarketing werkt!
Tijdlijn
De verhuizing naar een nieuw pand is een nieuwe mijlpaal op de tijdlijn van Kemeling Kunststoffen. Een mooi moment om even terug te blikken op die tijdlijn: een korte schets van de historie geeft een goed beeld van de ontwikkeling van het bedrijf in de afgelopen 41 jaar. Vooral voor ‘oude relaties’ is zo’n reis door de tijd een feest der herkenning!

Te huur
De verhuizing naar een nieuwe locatie betekent ook dat de oude locatie leeg komt. Dus gebruikt Kemeling de nieuwsbrief ook om kenbaar te maken dat de huidige panden binnenkort te huur zijn. Een eenvoudige link naar meer informatie op de website volstaat om dit te communiceren.
Tot slot vergeten we niet dat het net 2018 is en dus wenst Kemeling de lezers een voorspoedig 2018!

Zo zie je dat e-mailmarketing het beste middel is en blijft om relaties professioneel te informeren over nieuwe ontwikkelingen.

Wij wensen onze klant Kemeling Kunststoffen veel succes met de verhuizing naar het nieuwe pand!

Download de originele nieuwsbrief

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *