De perfecte decembernieuwsbrief

De maand december is vrijwel voor iedereen een drukke periode. Toch is het belangrijk dat je ook deze maand jouw bedrijf wel weer even onder de aandacht brengt van je klanten, prospects en relaties. Misschien zit je inmiddels zelf ook behoorlijk in de decemberstress en ontbreekt het je aan inspiratie voor je laatste nieuwsbrief van 2014. Daarom vijf ideeën voor een perfecte afsluiting.

1. Communiceer je openingstijden

Het staat vast ook al op je website of op de deur van je kantoor of winkel. Maar als extra service zullen je lezers het waarderen dat je ze nog even attendeert op de afwijkende openingstijden in de decembermaand. Ben je extra lang open of ga je juist eerder dicht vanwege een kerstborrel? En hoe zit het tussen kerst en nieuwjaar? Ben je dan gewoon bereikbaar? Laat het weten.

2.Anti-stress tip

Heb jij een goede tip hoe jouw lezer die decemberstress kan verminderen? Misschien een leuke (low-budget) cadeausuggestie, een idee voor het slim plannen van het kerstdiner of een financieel eindejaarsadvies? Hou het kort, maar laat wel duidelijk zien dat daar jouw expertise ligt.

3. Lastminute aanbieding

Verzin nog een eenvoudige actie om potentiële klanten over de streep te trekken. Een korting voor beslissers vóór 25 december, een bonusartikel bij aankoop van een product of dienst, gratis verzending, extra inpakservice, een lot, een waardecheque voor volgend jaar. De mogelijkheden zijn eindeloos. Laat je een inspireren door ‘grote’ jongens als bol.com en Albert Heijn.

4. Vooruitblik volgend jaar

Staat er volgend jaar iets bijzonders te gebeuren? Een bijzondere actie, uitbreiding van het assortiment, een jubileum, een nieuwe vestiging? Geef je lezers alvast een sneak preview. Licht alleen een tipje van de sluier op en vertel pas de volgende keer alle ins en outs.

5. Zeg dankjewel!

Klanten vinden het fijn om te horen dat zij belangrijk voor je zijn. Bedank ze in je nieuwsbrief voor het vertrouwen van het afgelopen jaar. Besteed wel even aandacht aan de tekst en zorg voor een goedgekozen dankwoordje. Zet er wat leuke foto’s in, bijvoorbeeld van medewerkers of van wat hoogtepunten van het afgelopen jaar. Maak het persoonlijk en oprecht.

#Bonustip

Geef je nieuwsbrief een feestelijk tintje. Daarmee valt-ie extra op en creëer je bij je lezers dat warme decembergevoel. Maar hanteer de glitters en gouden letters wel met mate. Ook nu moet de uitstraling van je nieuwsbrief passen bij jouw bedrijf. Waar je als cateraar misschien helemaal losgaat met een speciale kerstlay-out, kun je als aannemer je wellicht beter beperken tot een subtiel dennentakje in de kopregel.

Anita Schregardus is eigenaar van Tekst Unlimited en mede-initiatiefnemer van De Goede Nieuwsbrief. Maandelijks tips ontvangen voor de effectieve inzet van digitale nieuwsbrieven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *