5 tips voor een zomerse nieuwsbrief

Is de zomervakantie voor jou een toptijd en zijn dit de weken waarin het echt moet gebeuren? Of is het juist stukken rustiger en staat de business op een laag pitje? In beide gevallen kan het lastig zijn om goede content te maken: je hebt het eigenlijk te druk of je hebt geen actuele info om te delen. Geen paniek, want met deze 5 suggesties maak je heel eenvoudig je nieuwsbrief ook tijdens de zomermaanden het lezen waard.

#1 Pak de kalender erbij

Wist je dat het op 18 juli in Amerika National Hot Dog Day is? En op 27 juli Take Your Houseplant For A Walk Day? Zo zijn er allerlei bekende en heel veel minder bekende dagen, waarop jij in je nieuwsbrief op een originele manier kunt inspelen. Kijk of er een dag is die past bij jouw business en besteed daar eens aandacht aan. Op de site Issuekalender (www.issuekalender.nl) vind je een handig overzicht van Nederlandse ‘issuemomenten’ en heel veel vreemde, maar grappige thema’s vind je hier (www.daysoftheyear.com).

#2 Geef vakantietips

Geef je lezers nuttige tips en adviezen voor de zomer en/of de vakantie. Als hovenier geef je bijvoorbeeld tips voor zomers onderhoud, als coach suggesties voor interessante boeken in de vakantiekoffer, als fysiotherapeut adviezen voor een comfortabele vliegreis en als financieel planner slimme besparingstips voor op reis.

#3 Doe een zomeraanbieding

Zeker wanneer de zomermaanden een slappe tijd voor jouw business zijn, kan het interessant zijn om juist nu een aantrekkelijke korting op je product of dienst te geven. Daarmee trek je die potentiële klant wellicht over de streep om in juli of augustus zijn website te vernieuwen, z’n woning te restylen of die dure machine aan te schaffen.

#4 Deel vakantie-ervaringen

In de zomerperiode mag het allemaal best wat luchtiger. Ben je zelf op vakantie, kijk dan eens hoe jouw business of die van je relaties er ter plaatse uitziet. Maak er een leuke foto of een grappig filmpje van of schrijf er een blog over. Of kijk eens bewust naar de gewoontes en gebruiken in het land waar je bent en vertaal dat naar jouw bedrijf. Wat kunnen wij leren van de Fransen, de Spanjaarden en de Italianen?

#5 Stuur een kaartje

De gewone vakantiekaart (mét zonnetje en de temperatuur naar boven bijgesteld!) sterft langzaam uit. Gebruik je nieuwsbrief eens om deze traditie weer nieuw leven in te blazen. Maak een mooie foto of gebruik een goede stockfoto en wens je relaties een fijne zomer. Laat in dat berichtje meteen even weten of je bedrijf gewoon open blijft of wellicht een aantal dagen niet bereikbaar is.

Een goede videoadvertentie voor je bedrijf maakt het verschil.

De concurrentie groeit…

Het heeft Facebook 12 jaar gekost om op 4 miljoen adverteerders te komen. En maar 7 maanden extra om er één miljoen bij te krijgen.

Wat kunnen we hiervan leren?

#1 Steeds meer bedrijven realiseren zich welke mogelijkheden Facebook biedt om hun dienst of product te promoten.

#2 Het wordt alleen maar LASTIGER om je eigen producten of diensten onderscheidend van de concurrentie te promoten en/of aan te bieden aan hetzelfde publiek.

Bekijk live op Facebook

Krijg je zelf weleens het gevoel dat je product zichzelf verkoopt wanneer je het juiste publiek bereikt?

Wij denken dat een goede videoadvertentie een prima, snelle en kostenbesparende manier is om je bedrijf, organisatie, product of dienst te promoten. Daarom zijn we met een aantal specialisten in videoadvertenties rond de tafel gaan zitten en hebben een slim en praktisch voorstel uitgewerkt waarmee je direct succes kunt behalen.

We staan niet alleen in onze mening: hieronder de keiharde data van o.a.  Hubspot™ en Facebook™.

  • Video genereert 74% van alle het online verkeer en in 2019 zal dit 80% van het B2C-verkeer zijn.
  • Video’s korter dan 90 seconden hebben een retentieratio van 53%.
  • Tot 64% van de consumenten zijn sneller geneigd een product te kopen na het zien van een video!
  • 90% van de gebruikers geven aan een video een goed hulpmiddel te vinden bij het beslissen om te kopen!
  • Instagramgebruikers reageren het meeste: 75% van de gebruikers komen in actie, zoals het bezoeken van de website.
  • Marketeers die video gebruiken, hebben hierdoor gemiddeld 49% meer omzet dan degenen die geen video gebruiken.

Waarom een  videoadvertentie gemaakt door Goede e-marketing?

  • Wij focussen ons 100% op videoadvertenties voor Facebook, YouTube en Instagram omdat ze een grote kans geven op zakelijk succes.
  • Wij zijn samen met onze partners de EXPERTS in het creëren van unieke boodschappen, waarmee je een band opbouwt met je publiek en leads genereert.
  • Wij zijn altijd op de hoogte van de laatste veranderingen op Facebook en Instagram, waardoor je campagnes altijd het beste resultaat opleveren.
  • Deze video’s zijn voor diverse doeleinden bruikbaar: van leadgeneratie tot branding.
  • Wij passen de video naar jouw wensen aan om je merk een boost te geven.
  • Productie en het schrijven van de teksten zijn in één (goede) hand.
  • Ieder zijn vak ?

Is er leven na de AVG?

Is er leven na de AVG? 

Ja hoor, ook na 25 mei en onder de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) mag je nog gewoon nieuwsbrieven versturen! Er is weliswaar het een en ander veranderd in de regelgeving, maar veel zaken waren al eerder vastgelegd in de Telecomwet. Zo mocht je al veel langer mensen niet ongevraagd op je mailinglijst zetten. Toch is het goed om wel even kritisch naar je e-mailactiviteiten te kijken. Soms kun je met een eenvoudige aanpassing eventuele problemen voorkomen.

Kies voor een dubbele opt-in

In de AVG is de dubbele opt-in niet verplicht, maar in de praktijk wel verstandig. Volgens de nieuwe richtlijn moet je immers kunnen bewijzen dat de ontvanger toestemming heeft gegeven om te mailen. Via een dubbele opt-in moet de ontvanger zijn mailadres nogmaals bevestigen en weet je dus zeker dat hij of zij zichzelf bewust heeft aangemeld.

Zorg voor een duidelijke afmeldlink

Ook niet nieuw, maar wel belangrijk: zorg ervoor dat lezers van je nieuwsbrief zich eenvoudig kunnen afmelden. Plaats in iedere mailing een duidelijke uitschrijflink en verplicht afmelders niet om eerst een hele vragenlijst invullen.

Vraag niet meer dan nodig

Maak het niet alleen makkelijk om af te melden, maar vooral ook om aan te melden. Vraag mensen daarom niet meer dan noodzakelijk is. In principe is een mailadres voldoende en om je mailing persoonlijk te maken, kun je voor- en/of achternaam vragen. Wanneer je ook nog vraagt om adres, telefoonnummer, geboortedatum, enzovoort wordt de drempel om aan te melden alleen maar hoger.

Doe wat je belooft

Geef je aan een maandelijkse nieuwsbrief te sturen, hou je dan ook aan die frequentie en ga niet wekelijks mailen. En beloofde je nuttige tips, stop je nieuwsbrief dan niet vol met schreeuwerige aanbiedingen.

Klanten mailen mag

Bestaande klanten (personen of bedrijven met wie je een factuurrelatie hebt) kan je gewoon via de mail benaderen en hoef je niet om een extra opt-in te vragen. Belangrijk is daarbij wel dat het gaat om soortgelijke diensten of producten die ze bij je afnemen of hebben gekocht.  Ook nu ben je wel verplicht om een uitschrijflink in je mail op te nemen.