5 tips voor een zomerse nieuwsbrief

Is de zomervakantie voor jou een toptijd en zijn dit de weken waarin het echt moet gebeuren? Of is het juist stukken rustiger en staat de business op een laag pitje? In beide gevallen kan het lastig zijn om goede content te maken: je hebt het eigenlijk te druk of je hebt geen actuele info om te delen. Geen paniek, want met deze 5 suggesties maak je heel eenvoudig je nieuwsbrief ook tijdens de zomermaanden het lezen waard.

#1 Pak de kalender erbij

Wist je dat het op 18 juli in Amerika National Hot Dog Day is? En op 27 juli Take Your Houseplant For A Walk Day? Zo zijn er allerlei bekende en heel veel minder bekende dagen, waarop jij in je nieuwsbrief op een originele manier kunt inspelen. Kijk of er een dag is die past bij jouw business en besteed daar eens aandacht aan. Op de site Issuekalender (www.issuekalender.nl) vind je een handig overzicht van Nederlandse ‘issuemomenten’ en heel veel vreemde, maar grappige thema’s vind je hier (www.daysoftheyear.com).

#2 Geef vakantietips

Geef je lezers nuttige tips en adviezen voor de zomer en/of de vakantie. Als hovenier geef je bijvoorbeeld tips voor zomers onderhoud, als coach suggesties voor interessante boeken in de vakantiekoffer, als fysiotherapeut adviezen voor een comfortabele vliegreis en als financieel planner slimme besparingstips voor op reis.

#3 Doe een zomeraanbieding

Zeker wanneer de zomermaanden een slappe tijd voor jouw business zijn, kan het interessant zijn om juist nu een aantrekkelijke korting op je product of dienst te geven. Daarmee trek je die potentiële klant wellicht over de streep om in juli of augustus zijn website te vernieuwen, z’n woning te restylen of die dure machine aan te schaffen.

#4 Deel vakantie-ervaringen

In de zomerperiode mag het allemaal best wat luchtiger. Ben je zelf op vakantie, kijk dan eens hoe jouw business of die van je relaties er ter plaatse uitziet. Maak er een leuke foto of een grappig filmpje van of schrijf er een blog over. Of kijk eens bewust naar de gewoontes en gebruiken in het land waar je bent en vertaal dat naar jouw bedrijf. Wat kunnen wij leren van de Fransen, de Spanjaarden en de Italianen?

#5 Stuur een kaartje

De gewone vakantiekaart (mét zonnetje en de temperatuur naar boven bijgesteld!) sterft langzaam uit. Gebruik je nieuwsbrief eens om deze traditie weer nieuw leven in te blazen. Maak een mooie foto of gebruik een goede stockfoto en wens je relaties een fijne zomer. Laat in dat berichtje meteen even weten of je bedrijf gewoon open blijft of wellicht een aantal dagen niet bereikbaar is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *